Hanwag, un brand german de încălțăminte outdoor, de peste 100 de ani îi echipează pe cei mai exigenți aventurieri și iubitori de munte și condiții extreme. Ca lider global pe piața outdoor, este dovada vie că tradiția cu inovația și meșteșugul cu tehnologiile moderne pot merge mână în mână. Brandul Hanwag se bazează pe calitate fără compromisuri și vă oferă încălțăminte care rezistă. Porniți în noul an spre aventură cu pantofii Hanwag!
Marca Hanwag are o tradiție foarte îndelungată. Povestea sa a început să fie scrisă în urmă cu mai mult de 100 de ani și până astăzi este sinonim cu încălțăminte outdoor de vârf pentru munți și drumeții. Datorită confecționării artizanale de calitate, puteți avea încredere că sunt lucrate cu atenție la cel mai mic detaliu. Toate acestea în combinație cu cele mai noi descoperiri tehnice, inovație continuă și în colaborare cu alpiniști profesioniști, drumeți și ghizi montani.
Doar așa pot apărea pantofi care se descurcă cu ușurință chiar și în cel mai dificil teren. Hanwag reprezintă o certitudine și fair-play într-o industrie outdoor în continuă schimbare. Își construiește mereu filozofia în jurul unei întrebări fundamentale: ce face un pantof să fie pantoful perfect? Și răspunsul este că un pantof perfect nu este niciodată terminat.
Această întrebare și-au pus-o fondatorii mărcii, Hans Wagner și nepotul său Josef Wagner, încă de la început. Le-a ajutat să crească și, de-a lungul câtorva decenii, să evolueze dintr-un mic atelier de familie până la a deveni un jucător important pe scena internațională. De asemenea, nu este o coincidență că Hanwag este o marcă soră și o concurență sănătoasă pentru marca la fel de cunoscută Lowa, despre a cărei istorie și prezent am scris exact cu o lună în urmă. Fondatorul Lowa, Lorenz Wanger, era fratele lui Hans Wagner.
Și, la fel ca Lowa, nici marca Hanwag nu s-a concentrat doar pe încălțăminte destinată drumețiilor montane. În anii '60 ai secolului trecut, fabrica pantofi de schi care erau exportați în mare parte în Statele Unite. În ceea ce privește pantofii de alpinism, „hanwag-urile” au fost înaintea vremii lor și au pătruns pe piață chiar înainte de boom-ul alpinismului. Un model special de ghete pentru parașutiști ajuta, de asemenea, la atenuarea impactului dur la aterizare.
Principalul obiectiv a rămas însă același: producerea de încălțăminte durabilă și confortabilă, cu o longevitate îndelungată, care, cu o îngrijire corespunzătoare, se calculează chiar și în zeci de ani. Încălțăminte care să facă față condițiilor arctice ale munților înalți, potecilor și drumurilor neamenajate din pădurile și stâncile din Europa Centrală, precum și expedițiilor în junglele tropicale.
Pantofii marca Hanwag sunt fabricați 100% în Europa.
Una dintre principalele valori ale Hanwag este și sustenabilitatea. Aceasta ar fi greu de atins dacă producția s-ar muta la capătul opus al lumii. Încălțămintea Hanwag – de la talpa Vibram de calitate, prin pielea full-grain atemporală, până la șireturi – este 100% fabricată în Europa. Pe lângă fabrica principală din Vierkirchen, Bavaria, Hanwag deține și o fabrică în Ungaria și colaborează cu parteneri din Croația, România și alte țări europene.
Tot materialul pentru producerea de pantofi provine din Europa – poate cu o singură excepție, și anume pielea de iac din Mongolia, care este, de asemenea, prelucrată și îmbunătățită în Germania. Dar ce înseamnă cu adevărat termenul „fabricat în Europa”?
O gheată de drumeție are o construcție foarte complexă și este alcătuită din zeci până la sute de părți diferite. Componentele individuale pot proveni din diferite țări. În plus, produsul final poate fi asamblat într-o altă țară complet diferită. Așadar, care țară ar trebui să fie desemnată ca țară de origine?
Conform codului vamal al UE, problema originii produsului poate fi evaluată din două aspecte principale:
Teoretic, ar putea apărea situația în care producătorul să comande fabricarea părților superioare din piele ale pantofilor în Asia, să adauge tălpile în Germania și produsul final să fie marcat ca „Made in Germany”. Hanwag însă garantează prin promisiunea sa că încălțămintea acestei mărci este 100% fabricată în țările europene.
În plus, Hanwag indică clar pe toate produsele sale țara concretă în care au fost fabricate încălțămintea, de exemplu „Made in Croatia”, deși în Uniunea Europeană nu există o astfel de cerință, spre deosebire de SUA.
De ce atunci Hanwag își produce pantofii exclusiv în Europa, când în altă parte ar fi mai ieftin? Răspunsul ne duce înapoi la început – deoarece scopul este de a crea încălțăminte care să servească purtătorilor săi timp de mai multe decenii. Accentul pe calitatea fiecărui pas de producție, personalul instruit și eficiența planificării, toate acestea sunt printre principalele atuuri ale producției europene.
Și nu trebuie să uităm de ecologie ca una dintre temele cheie ale prezentului. Producția locală înseamnă o reducere semnificativă a emisiilor și controlul respectării tuturor standardelor de siguranță. „Pantofii Hanwag sunt destinați să parcurgă distanțele pe jos, nu prin transport maritim”, completează Stefan Jerg, șeful producției și achizițiilor. Cât de caracteristic pentru Hanwag. Din 1921 până în prezent…