Compania germană Leina-Werke GmbH a sărbătorit recent 60 de ani de la înființarea sa. Se concentrează în principal pe echipamente medicale și de siguranță și, după cum vom discuta mai departe, are legături parțiale și cu Republica Cehă.
Leina-Werke GmbH, o companie germană fondată în 1964 de Roswitha și Horst-Werner Falkenstein, este unul dintre cei mai importanți producători europeni de echipamente medicale și de siguranță, în special seturi de prim ajutor auto și triunghiuri de avertizare.
A fost inițial înființată în Köln sub numele de Leininger Verbandstoffe, dar după un an s-a mutat la Rosbach, care azi face parte din orașul Windeck. Un progres semnificativ a fost înregistrat de companie în 1968, când în Germania a devenit obligatorie dotarea vehiculelor cu truse de prim ajutor, ceea ce a contribuit la creșterea rapidă a acesteia.
În 1991, proprietar a devenit Hartmut Steinhauer, care a extins cu succes compania, inclusiv prin achiziționarea companiei cehe Lova în 1993, ceea ce a ajutat la consolidarea poziției sale pe piața europeană a produselor de prim ajutor.
Leina-Werke a continuat să se extindă și în 2002 a construit un centru logistic în Pegnitz, care este esențial pentru distribuția în sudul Germaniei și în alte părți ale Europei. În 2004, compania a încheiat un parteneriat cu producătorul polonez Vera, extinzându-și astfel aria de acoperire și în Europa de Est.
Astăzi, Leina-Werke are aproximativ 220 de angajați și este lider nu doar pe piața germană, ci și unul dintre principalii producători europeni de triunghiuri de avertizare și necesare medicale. Compania deține mai multe fabrici în Europa – sediul principal și unitățile de producție se află în Germania (Windeck), iar altele în Cehia (Lovčice) și Polonia (Bielsko-Biała).
Printre principalele produse ale companiei se numără trusele de prim ajutor auto, echipamente medicale, materiale de compresie și accesorii de avertizare, care îndeplinesc standardele europene înalte. Compania este cunoscută pentru fiabilitatea și calitatea sa, asigurându-și astfel popularitatea nu doar în rândul consumatorilor individuali, ci și în rândul marilor grupuri auto.