Numele acestei companii tradiționale germane este de fapt o abreviere – Hanwag desemnează fondatorul firmei, Hans Wagner. Producătorul de încălțăminte cu o istorie de peste un secol se specializează în pantofi de exterior și se descurcă bine.

Pe parcursul existenței sale, Hanwag nu a fost un reprezentant tipic al startup-urilor. Creșterea sa nu a fost una rapidă, ci dimpotrivă, lentă. Pe de altă parte, a fost stabilă și continuă până în prezent. Datorită acestui fapt, Hanwag este azi acolo unde este. În primii 83 de ani de existență, această firmă germană a avut doar doi directori. Primul a fost Hans Wagner, după care compania poartă numele și care a fost deja a treia generație de pantofari sau, dacă vreți, cizmari în familia sa.

Loialitatea înainte de toate

Al doilea șef de lungă durată al Hanwag a fost nepotul lui Hans, Josef Wagner. În zilele noastre nu mai este vorba de un mic atelier ca la început, dar Hanwag rămâne o companie foarte specializată și expertizată în ceea ce face. Acest lucru este apreciat nu doar de clienți, ci și de angajații companiei, care au un sentiment justificat că munca lor are un sens.

Unul dintre acești angajați a fost Franz Kreutner, care a venit la companie ca refugiat, după al Doilea Război Mondial. Și a rămas aici timp de 47 de ani lungi, între anii 1947 și 1994. O altă figură constantă în rândurile Hanwag a fost Adam Weger, care a lucrat cu pauze scurte în companie între anii 1968 și 2015. O mare parte din acest timp pe poziția de șef al cercetării și dezvoltării – și era apreciat chiar de Josef Wagner, care se refera la el ca la un „perfecționist în ceea ce privește detaliile funcționale și tehnice.”

Portofoliu de calitate

Oamenii de calitate și loiali aduc în mod natural rezultate de calitate. Și astfel, deja în anii ’60, Hanwag exporta masiv schiuri în Statele Unite. Bocancii de alpinism Hanwag au apărut pe piață chiar înainte ca alpinismul să devină modern. Înainte, era un aspect foarte specializat pentru un număr relativ mic de entuziaști pentru care nu merita să faci încălțăminte în masă. Bocancii Hanwag pentru parașutiști, pe de altă parte, erau proiectați astfel încât să permită o aterizare cât mai moale posibil.

Cel mai important element al sortimentului de la Hanwag rămân încălțămintea de trekking și bocancii de drumeție. Acest tip de încălțăminte a fost perfecționat de producătorul german. Bocancii de drumeție Hanwag au fost întotdeauna proiectați pentru a face față nu doar „străzilor abrupte” ale orașelor germane, ci și (și mai ales) munților din întreaga lume, regiunilor tropicale îndepărtate și drumețiilor de mai multe zile.

Încălțămintea Hanwag era extrem de durabilă. Ceea ce, printre altele, însemna că această companie promova conceptul de sustenabilitate cu mult înainte ca acest cuvânt să devină omniprezent – sau cum scrie chiar Hanwag pe site-ul său, „înainte de a fi redescoperit în era greenwashing-ului de azi.”

Producție exclusiv europeană

Deși poate, în diferite etape ale existenței Hanwag, a fost tentant, compania nu a externalizat niciodată producția încălțămintei sale dincolo de Europa. Chiar și cu prețul unor costuri mai mari. Calitatea a fost întotdeauna mai importantă pentru Hanwag decât economiile pe termen scurt care în cele din urmă ar fi afectat percepția companiei în ochii clienților.

Materia primă a producției înseamnă că bocancii buni de trekking pot costa câteva mii de coroane, dar pe de altă parte, producătorul are o marjă de profit mai mică decât un producător de adidași medii, care costă jumătate din această sumă. Un pantof se compune din peste o sută de piese și fiecare dintre ele trebuie să fie de calitate. Ceea ce înseamnă zero toleranță la compromisuri. Și trebuie să mai luăm în considerare că unele tehnologii Hanwag – dar și ale altor producători de încălțăminte de drumeție – sunt obținute de la furnizori externi, cum ar fi Vibram sau Gore-Tex.

Hanwag are sediul în Vierkirchen (ceea ce s-ar putea traduce ca „Patru Biserici”) lângă München, Bavaria, și printre alții, o anumită firmă de încălțăminte de familie din Croația produce pentru el de peste trei decenii, exclusiv pentru Hanwag.

Sfârșitul unei ere

La începutul mileniului, Hanwag s-a extins atât de mult încât conducerea nu mai putea să-l păstreze doar o afacere de familie. În 2004, șeful Hanwag de la acea vreme, Josef Wagner, s-a retras la pensie și, neputând să găsească un succesor adecvat în apropiere, a început să caute un cumpărător. În cele din urmă, s-a ales grupul Fenix din Suedia, mai ales pentru că a fost de acord să păstreze independența mărcii Hanwag. Astfel, chiar și sub noua proprietate, Hanwag rămâne un producător de încălțăminte de calitate din Bavaria, cunoscut în întreaga lume.

Și ce face o cizmă bună să fie o cizmă bună? În concluzie, îl putem cita pe Josef Wagner, care a spus: „O cizmă bună nu este niciodată cu adevărat terminată.” Cuvintele sale sugerează că inovarea este ceva pe care ne putem baza la Hanwag și în următorul secol al existenței sale.

Afișează filtrul produsului
97% de produse în stoc
Garanție de returnare a banilor

Hanwag®

Disponibilitate
Preț
lei lei
Culoare
Categorie
Greutate
kg kg
Material