Duratec este o firmă exclusiv cehă, care a fost fondată și se bazează pe dezvoltarea proprie și producția manuală de cadre din aliaje de aluminiu și carbon. Firma oferă cadre și biciclete pentru toate disciplinele ciclismului. Un număr mare de tehnologii interesante și inovații au dus această firmă în top.
Una dintre acestea este, de exemplu, AFCF, care este o abreviere a inițialelor din engleză pentru Accurately Fitted Continuous Fiber, ceea ce înseamnă Fiberă Continuă Poziționată cu Precizie. Este o tehnologie de producție pentru fabricarea monococurilor compozite. Această tehnologie de producție a fost dezvoltată de Centrul de Dezvoltare Duratec și a depășit toți procesatorii de fibre de carbon din industria ciclismului la nivel mondial. AFCF permite fabricarea unui monococ cu geometrie modificată, adică un monococ personalizat!
Un alt element este CEE de carbon (element elastic compozit) dezvoltat de Centrul de Dezvoltare Duratec, unică soluție la intersecția dintre cadrele fixe și cele suspendate. În cazul utilizării CEE nu este vorba despre suspendare, ci elementul îndeplinește funcția de AMORTIZARE. La încărcarea elementului în structura din spate a cadrului, amortizarea variază între 1 și 3 mm în funcție de greutatea ciclistului, ceea ce influențează foarte pozitiv mersul în teren. Bicicleta are mult mai mare stabilitate la coborâri, puteți să vă permiteți mai mult pe teren accidentat, la traversarea rădăcinilor, dar în același timp în urcări nu pierdeți energie, deoarece cadrul se comportă ca un hardtail. Modelul Canner CC1 cu elementul integrat CEE este destinat cicliștilor de până la 90 kg.
Cadrele sunt sudate manual iar sudura este realizată în patru etape. În prima etapă (fig. 1) are loc îmbinarea țevilor prin punctare. În a doua etapă (fig. 2), sudorul creează sudura pe circumferința țevii. Următoarea etapă este distribuirea materialului sudurii (fig.3). După finalizarea sudurii, aceasta este șlefuită manual (fig.4) și astfel este eliminată tensiunea superficială a sudurii, obținându-se un aspect foarte compact. În cazul sudării cadrelor Duratec, nu este vorba despre un cordon clasic de sudură tipic sudării cu robot, ci despre o îmbinare de calitate a țevilor prin sudare, care creează o legătură optic foarte elegantă și de înaltă rezistență.
În final, putem menționa conducerea cablurilor pentru schimbător și deraior prin interiorul cadrului, ceea ce necesită o întreținere minimă a cadrului și curățarea mult mai ușoară a acestuia de noroi, la care nu există suporturi suplimentare care să țină cablul sau manșonul. Cablurile sunt trecute prin tuburi de teflon montate în cadrul bicicletei iar intrarea lor este situată pe țeava inferioară a cadrului. Ieșirea din cadrul este chiar lângă componente, adică deraiorul și schimbătorul. Durata de viață a conducerii este datorită proprietăților excelente de fricțiune ale teflonului pe viață. Este înlocuită doar la un service complet de revopsire a cadrului, când după finalizarea serviciului sunt din nou montate în cadrul.